Poetshulp strijkt in bijzijn van klant

Ons motto: met mensen voor mensen

Bij La Belle Maison staat zowel u als uw huishoudhulp centraal. Naast wederzijds respect, een correcte personeelsadministratie, flexibiliteit en een stipte loonbetaling, wensen wij elk van onze werknemers te vervolmaken in hun job. Iedereen verdient deze kans en net hiervan profiteert U maximaal. Dit doen we aan de hand van allerlei opleidingen: schoonmaaktechnieken, strijkcursussen, ergonomie, belastingadministratie, ... kortom:

Een tevreden werknemer is een tevreden klant en net dat is onze beste garantie voor uw huishouden in vertrouwen!

Uw huishouden in vertrouwen

Veelgestelde vragen

Huishoudhulpen werken in een gesubsidieerd systeem van de Vlaamse overheid. Daarom heeft de Vlaamse overheid enkele regels opgesteld omtrent de uit te voeren taken. Deze taken komen overeen met wat we verstaan onder dagdagelijkse taken zoals poetsen, strijken, boodschappen en maaltijden bereiden. 

Bij uw eerste poetsbeurt kan onze coach u en de huishoudhulp hierin begeleiden. Vraag hiernaar bij uw consulente. 

Let op: in alle gevallen mogen onze huishoudhulpen geen werk verrichten in professionele ruimtes. Ook taken zoals tuinieren en de auto wassen mogen niet. Heeft u twijfels of vragen, stuur ons gerust een mail!  

 

Het betalen van uw huishoudhulp gebeurt via dienstencheques. Eén dienstencheque komt overeen met één gewerkt uur. Deze betaling kan uitgevoerd worden via uw elektronische portefeuille op uw Sodexo-account of door middel van het overhandigen van een papieren dienstencheque.

Bij het startuur van de huishoudhulp zorgt u ervoor dat u reeds in het bezit bent van uw dienstencheques. Zo bent u zeker dat u betaald heeft voor die dag. 

Meer info op onze dienstencheques-pagina of de dienstencheques.vlaanderen site.

In de eindeloos lange lijst van producten en materialen hebben we bij La Belle Maison een coachingteam dat huishoudhulpen en klanten steeds helpt bij het correct gebruik hiervan op de werkvloer. Zij staan steeds klaar voor al uw vragen en zoeken samen met uw huishoudhulp een oplossing. Contacteer ons voor meer info. 

Om hun taken correct te kunnen uitvoeren hebben de huishoudhulpen volgende zaken zeker nodig: 

  • Schoonmaakproducten, bij voorkeur van natuurlijke aard
  • Strijkijzer + strijkplank
  • Minimum 6 microvezeldoeken en ook 1 speciaal voor glas of een zeemvel
  • 2 dweilen en een 1 aftrekker voor vloer of mopsysteem
  • Binnen- en buitenborstel
  • Emmer van 10 liter en 5 liter.
  • Een aftrekker + spons (voor de ramen)
  • Kleine sponsjes met schuurgedeelte
  • Wc-borstel
  • Plumeau
  • Stofblik & veger

 

Al onze huishoudhulpen zijn verzekerd tegen ongevallen naar en op het werk. U dient hiervoor zelf geen verzekering af te sluiten. Indien er toch iets zou gebeuren met uw huishoudhulp tijdens zijn/haar werkuren op uw adres, neem dan eerst contact op met het noodnummer/antigifcentrum en daarna met ons kantoor. 
 

Al onze huishoudhulpen zijn bovendien ook gedekt voor schade. Indien er bij u thuis sprake is van schade, gelieve foto's en eventuele extra bewijzen op te sturen naar La Belle Maison. Ook aankoopbewijzen helpen steeds bij het indienen van uw schadedossier. 

Alle schadedossiers worden behandeld door het verzekeringskantoor. Zij komen niet tussen indien het franchisebedrag minder is dan het wettelijk minimumbedrag van 250,00 euro. Schade onder dit bedrag wordt beschouwd als normaal huishoudelijk risico. Wanneer er schade is door gebruik van materiaal en/of producten die u als klant ter beschikking stelt en wanneer de huishoudhulp hierover niet correct geïnformeerd werd, komt de verzekering niet tussen. 

Daarom biedt La Belle Maison zijn eigen producten aan. Al onze huishoudhulpen weten hoe zij hiermee overweg moeten en bijgevolg eventuele schade kan voorkomen. 

 

Bij ziekte zal de huishoudhulp zijn/haar klanten van diezelfde dag en de daaropvolgende dag telefonisch/per sms op de hoogte brengen. Wanneer het kantoor zijn/haar officieel ziekteattest ontvangt, zullen de consulenten de klanten per mail/per sms op de hoogte brengen.

Indien de ziekte langer dan 1 poetsbeurt duurt, kunnen wij als kantoor kijken om een vervanging te regelen indien u dit wenst. Bij afwezigheden van minder dan 2 weken zal dit niet aangeboden worden, maar enkel op uitdrukkelijk verzoek van de klant voorzien worden.

Wenst u vervanging? Neem gerust contact op met uw dossierbeheerder. 

Huishoudhulpen hebben wettelijk recht op 20 vakantiedagen.  Wanneer wij het verlof van een huishoudhulp ontvangen, brengen wij u als klant onmiddellijk op de hoogte via sms/e-mail.

Heeft u nood aan een vervanging, neem gerust contact op met uw consulente. Houd er wel rekening mee dat wij niet altijd onmiddellijk iemand ter beschikking hebben. Dit duurt meestal twee à drie werkdagen.

Bij onverwachte afwezigheid zal de huishoudhulp u telefonisch/per sms onmiddellijk op de hoogte brengen. Is dit niet het geval, neem dan onmiddellijk contact op met ons kantoor. 

U als klant dient uw gepland verlof steeds 14 dagen op voorhand door te geven. Zo kunnen wij een tijdelijk nieuwe werkpost voorzien voor het personeelslid.

klik hier om online uw verlof/afwezigheid door te geven

Mocht u wegens overmacht toch uw huishoudhulp niet kunnen ontvangen, gelieve het kantoor en de huishoudhulp per mail of telefonisch op de hoogte te brengen.

De huishoudhulp belt op het einde van haar werkdag op uw adres het aantal gewerkte uren in. Dit doet zij via de Sodexo-jobtracker applicatie. U ontvangt hiervoor een e-mail van Sodexo met de melding dat er een prestatie werd geregistreerd en met het vriendelijk verzoek de prestatie te bevestigen/betwisten. Indien dit verzoek onbeantwoord blijft, zal de ingebelde prestatie automatisch worden bevestigd na 7 werkdagen.

Bij betwisting van de prestatie zal La Belle Maison contact met u opnemen om na te gaan wat er fout is gelopen. Samen zoeken we verder naar een oplossing.

Bij ontvangst van de dienstencheques kan La Belle Maison het loon van de huishoudhulp correct uit betalen.

Indien de huishoudhulp de uren is vergeten registeren, zullen deze later door het kantoor manueel worden ingegeven en aan u aangeboden worden. 

 

La Belle Maison is van mening dat een goede privésfeer wordt doorgetrokken naar een goede werksfeer. Daarom staan wij op kantoor steeds klaar om het personeel op elke mogelijke manier bij te staan. Wij helpen alle huishoudhulpen met het invullen van verschillende documenten, zowel werk- als privégerelateerd.

Dit betreft de volgende documenten:

  • Belastingsdocumenten;
  • Contracten (o.a. huurwoningen);
  • Aanvraag kindergeld, studietoelage, premies, leningen, medische bijstand, ouderschapsverlof, pensioensdocumenten;
  • Mutualiteitspapieren;
  • Vertalingen van documenten
  • ...

 

 

 

huishoudhulp maakt het bed op.jpg
108_La_Belle_Maison_Full_Album_Export_S40.jpg